Medewerker Financiële administratie / Servicekosten – Harderwijk

Introductie

Voor een woningcorporatie in de regio Harderwijk zijn we op zoek naar een “Medewerker Financiële administratie / Servicekosten” voor een periode van 9 maanden, 24 tot 36 uur per week.

Organisatie

Woningcorporatie in de regio Harderwijk.

Functie

Verhuuradministratie

  • Draagt zorg voor een juiste informatieverstrekking aan notarissen, makelaars en (kandidaat-) kopers betreffende de verkoop, aankoop en terugkoop van (bestaand) bezit met het volgende uitgangspunt.
  • Draagt zorg voor het voeren van een adequate verkoopadministratie.
  • Draagt zorg voor het tijdig en juist vastleggen van gegevens van de BOG-objecten in de administratie
  • Draagt zorg voor het tijdig verwerken van huurverhogingen.
  • Draagt zorg voor het tijdig en accuraat uitvoeren van de afrekening van stook- en servicekosten en de vaststelling van voorschotten hiervan.
  • Levert informatie voor het juist kunnen vaststellen van de voorschotten van de servicekosten bij nieuwbouw en bij aankoop van complexen.
  • Draagt zorg voor de juiste aanvraag en registratie van en door energieleveranciers voor algemene ruimten.

Administratie algemeen

  • Verricht diverse administratieve werkzaamheden, bewaakt de realisatie hiervan en voert begrotingen op in de (verschillende) administratieve systemen.
  • Ondersteunt bij de uitvoering van beleid en klantprocessen door het voeren van diverse administraties en draagt hieromtrent zorg voor de benodigde informatieverstrekking/ondersteuning aan interne/externe klanten en derden.
  • Voert verbandcontroles uit voor het eigen werk.
  • Registreert (financiële) gegevens t.b.v. de administratie.
  • Verricht administratieve en controlerende handelingen t.b.v. een betrouwbare (financiële) administratie en voert verbandcontroles uit voor het eigen werk
  • Draagt zorg voor een adequate leningenadministratie
  • Draagt zorg voor het beheer van de verzekeringsportefeuille en het bewaken van schadeafhandeling.
  • Verricht overige administratieve werkzaamheden binnen de afdeling
  • Draag vanuit het vakgebied bij aan de ontwikkeling van het (financiële) strategisch/tactisch (vastgoed)beleid van de organisatie

Rapportage

  • Levert gegevens en overzichten aan en verzorgt de totstandkoming van onderdelen van de begroting, de jaarrekening en/of verschillende periodieke rapportages.

Financiele administratie

  • Draagt zorg voor de coördinatie op een correct gevoerde grootboekadministratie
  • Initieert en draagt zorg voor periodeafsluitingen
  • Levert een bijdrage aan het inrichten en onderhouden van de administratieve inrichting van de organisatie en het opstellen van de juiste opgave met betrekking tot BTW en VPB en de verantwoording aan externe toezichthouders

Financiele vastgoedadministratie

  • Verzamelt informatie m.b.t. investeringen in vastgoed en onderhoud t.b.v. jaarrekening en begroting, vult deze aan met een eerste analyse.
  • Draagt samen met de medewerkers van de vastgoedadministratie zorg voor de juiste administratie ten aanzien van nieuwbouwprojecten, verbeteringen en onderhoud van het vastgoed, voert controle uit de naleving van geformuleerde richtlijnen en controleert de aansluiting op het grootboek

Functie-eisen

  • Opleiding: MBO+ Richting: bedrijfsadministratie
  • Aanvullende kennis op het gebied van administratie en incasso
  • 3-5 jaar werkervaring in een soortgelijke functie
  • Ervaring met Dynamic Empire

Aanbod

Salaris conform CAO-Woondiensten.

Reageren kan tot 18 augustus 2022.